Skip to main content

Aktualności i wydarzenia

Dzień Przedsiębiorcy Polskiej Izby Biznesu 2023 za nami!

|   Aktualności

W czwartek 16 listopada 2023 r. odbył się Dzień Przedsiębiorcy Polskiej Izby Biznesu – trzecie już w historii działania naszej Izby spotkania w takiej formule.

Dzień Przedsiębiorcy to wydarzenie o charakterze konferencyjno-targowym, które służyć ma zarówno przekazywaniu przedsiębiorcom profesjonalnej wiedzy dotyczącej możliwości wsparcia rozwoju ich firm, budowaniu relacji miedzy członkami izby, jak i nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych.

Spotkanie to zorganizowaliśmy z naszymi Partnerami – Agencją Rozwoju Przemysłu SA, BiznesPortal, Bankiem Gospodarstwa Krajowego, Macopedia, OpenGift i Medianta- Serwis Ryzyka.

Część konferencją otworzyli Lidia Skudławska i Sławomir Malewski, członkowskie Zarządu naszej Izby, którzy opowiedzieli gościom zarówno o samym wydarzeniu jak i o naszej organizacji, ponieważ w spotkaniu brali udział zarówno nasi członkowie, jak i goście spoza Izby.

Pierwsze wystąpienie poświęcone głównie inteligentnemu narzędziu dla przedsiębiorców – BiznesPortal.pl. wygłosiła Pani Agnieszka Lewandowska, Ekspert Biura Wsparcia Biznesu Agencji Rozwoju Przemysłu SA i członek Zespół ds. BiznesPortal.
BiznesPortal to wyszukiwarka internetowa, która zawiera spersonalizowane oferty wsparcia dla przedsiębiorców z różnych źródeł i w różnych formach. Wystarczy podać NIP, a wyszukiwarka sama dopasuje oferty, uwzględniając PKD firmy, miejsce rejestracji, formę organizacyjno-prawną czy liczbę lat prowadzenia działalności. Trzeba przyznać, że uczestnicy byli pod ogromnym wrażeniem możliwości tego narzędzia, w szczególności, że usłyszeliśmy też o planach jego rozwoju. Pani Agnieszka opowiedziała też po krótce, o ogólnej ofercie ARP SA dla Przedsiębiorców.

Następnie głos zabrała Pani Marta Tłuścik, Specjalistka ds. Relacji Banku Gospodarstwa Krajowego. Pani Marta przedstawiła ofertę BGK dla przedsiębiorców oraz strategiczne filary rozwoju BGK, jakimi są: zrównoważony rozwój, zaangażowanie społeczne oraz współpraca i biznes międzynarodowy. Szczególnie ten ostatni filar, okazuje się być ważny dla polskich firm, ponieważ jego założenia to zwiększanie konkurencyjność polskiej gospodarki, podnoszenie poziom umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw i budowanie atrakcyjność Polski wśród inwestorów zagranicznych jako kraju o wysokim kapitale intelektualnym. Pani Marta przedstawiła również korzyści dla przedsiębiorców z zabezpieczenia kredytu gwarancją de minimis, a wśród nich m.in.:  dostęp do kredytu dla klientów banków, którzy nie dysponują odpowiednim zabezpieczeniem., czy korzystniejsze od standardowych warunki finansowania w banku kredytującym. Omówione zostały również korzyści dla przedsiębiorcy z tytułu zabezpieczenia kredytu gwarancją Biznesmax z dopłatą do oprocentowania. Prezentacja zakończyła się wspomnieniem o działalności BGK w obszarze zrównoważonego rozwoju, czyli: inicjatywą Idea3, która zakłada wsparcie świata nauki i biznesu w rozwoju nowoczesnych technologii stosowanych w przemyśle, energetyce i medycynie.

Jako trzeci wystąpił Pan Piotr Kalewski - PR&Marketing Manager OpenGift, członek Sektorowej Rady Komunikacji Marketingowej, a jego prezentacja, a w zasadzie case study, nosiła tytuł: Kanały digitalowe jako skuteczne narzędzia rozwoju marki. Case study na przykładzie marki OpenGift. W ciągu 30-minutowego wystąpienia, uczestnicy otrzymali ogromną dawkę wiedzy, popartej przykładami, dot. tego jak w świadomy i klarowny sposób budować komunikację swojej marki – zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną. Wspólnie z prelegentem, podjęto też próbę odpowiedzi na pytanie: Czy każda firma musi być lovebrandem? Głównym tematem wystąpienia były jednak zagadnienia związane z rozwojem naszej marki poprzez narzędzia digitalowe- czy warto z nich korzystać? Jak to robić? I przede wszystkim: gdzie warto to robić? Uczestnicy prelekcji otrzymali kilka cennych wskazówek, a rozmowy na ten temat toczyły się również w części targowej wydarzenia.

Jako czwartej wysłuchaliśmy prezentacji Pana Tomasza Grzemskiego – współzałożyciela i CEO Macopedia, pt. B2B Master Class - Zmiana modelu sprzedaży w organizacji dzięki cyfrowej transformacji. Pan Tomasz po krótce omówił tradycyjny model sprzedaży, by płynnie przejść do modelu B2B, który okazuje się obecnie niezbędny dla wielu firm i sytuacji biznesowych. Omówione zostały zarówno wyzwania jak i korzyści z implementacji w przedsiębiorstwie platformy B2B. Jako korzyści wynikające z wprowadzenia do firmy platformy sprzedaży B2B można wymienić m.in.: możliwości zwiększania skalowalności biznesu, czy też zwiększanie przychodów przy jednoczesnej redukcji kosztów. Pan Tomasz przedstawił również nową rolę dotychczasowego przedstawiciela handlowego, który z nowoczesnym modelu zamienia się w doradcę, a przy doradzaniu korzysta w firmowej (digitalowe) bazy wiedzy, a nie z własnego doświadczenia, czy też intuicji.

Część konferencyjną naszego Dnia Przedsiębiorcy zamykał Pan Maciej Szulc- Broker ubezpieczeniowy, Medianta Serwis Ryzyka, ze swoją prezentacją: IKZE oraz IKE - zasady i korzyści. Zakład o zdrowie a prawdopodobieństwo wygranej -  inne spojrzenie na asekurację zdrowotną i wypadkową. Podatki i zdrowie to temat, który dotyczy każdego z nas, a Pan Maciej w trakcie swoje wystąpienia pokazał nam jak można efektywnie zadbać o jedno, jak i o drugie. Korzystając z rozwiązania, jakim jest Indywidualne Konto Emerytalne, możemy zaoszczędzić na podatku, nie płacić tzw. „podatku Belki”, natomiast skorzystanie z Indywidualnego Konta Zabezpieczenia Emerytalnego, daje nam szanse na jak połączenie oszczędzania z możliwością zmniejszenia podatku PIT. Druga część prezentacji Pana Macieja poświęcona była zaletom skorzystania z polisy „Medycyna bez granic” jako formy zabezpieczenia swojej przyszłości w przypadku zachorowania czy wypadku.

Po części konferencyjnej, przyszła pora na część targową. Na początku członkowie Zarządu przedstawili wszystkie firmy, które postanowiły tego dnia wystawić swoje stoisko. Następnie poświęciliśmy chwile uwagi na prezentację dotyczącą Fundacji Izba Życia, która powstała z inicjatywy i przy zaangażowaniu członków naszej Izby, Więcej o Fundacji przeczytacie Państwo tutaj, do czego zachęcamy: http://izbazycia.org/

Cieszymy się, że tak wielu Przedsiębiorców przybyło na to wspólne spotkanie. W części targowej mogliśmy odwiedzać stoiska firm: Agencja Rozwoju Przemysłu S.A., Bank Gospodarstwa Krajowego,  Kancelaria Antkowiak Gębiak Kaszkowiak, Bestrooms, Cava i VINO, Dolata Eletric, Fundacja Altum - Instytut Analiz Strategicznych, Fundacja Miejsce Słowa, Relevantis, Galeria Tumska, Genactiv, Komat, Macopedia, Moore Polska, OpenGift,  Pro Life Clinic, Reflect Group  i Virtud.

 

Dziękujemy naszym Partnerom:

Agencja Rozwoju Przemysłu SA

 BiznesPortal

 Bank Gospodarstwa Krajowego

Macopedia

OpenGift

Medianta- Serwis Ryzyka

Wróć